ویترین خبر

وب گردی و رصد سایت ها (مصطفی قهرمانی (خبرنگار))

ویترین خبر

وب گردی و رصد سایت ها (مصطفی قهرمانی (خبرنگار))

راهیان نور باعث پیوند میان نسل های امروزی و دیروزی می شود

نجات علی مرادی در گفتگوی اختصاصی با وبلاگ ما:

راهیان نور باعث پیوند میان نسل های


امروزی و دیروزی می شود


وبلاگ مصطفی قهر مانی(خبرنگار): بازیگر چهره خشن سینما و تلویزیون در گفتگوی اختصاصی با وبلاگ ما گفت: سفرهای راهیان نور را می توان بعد از سفر به مشهد مقدس  و قم، جزو سفرهای مقدس کشورمان دانست که باعث ترویج فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل های امروزی می شود و این خود باعث پیوند میان نسل های امروزی و دیروزی می شود.




نجات علی مرادی در گفتگوی اختصاصی با وبلاگ مصطفی قهرمانی (خبرنگار) گفت: در توصیف سفرهای راهیان نور باید بگویم که سفری است که نسل های امروزی با قدم گذاشتن در کربلای ایران، می توانند حال و هوای آن روزها را بیشتر درک کنند و این خود باعث ترویج فرهنگ دفاع مقدس در میان آنها می شود.

وی افزود:

سفرهای راهیان نور بعد از سفربه مشهد و قم جزو سفرهای مقدسی است که در کشورمان انجام می شود و خوشبختانه سال به سال شاهد رونق و گسترش آن در میان نسل های امروزی هستیم. این سفرها باعث پیوند میان نسل امروزی با نسل دیروزی می شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد:

اعزام دانش آموزان به سفرهای مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور یکی از موثرین اقدامات مسئولان کشور است. دانش آموزان ما نیاز دارند تا از این مناطق بازدید کنند تا شناختشان نسبت به مسائل جنگ بیشتر شود. این باعث می شود که از همان دوران دانش آموزی و نوجوانی نسبت به مسائل جنگ علاقمند شوند. به نظرم، بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور باید یکی از برنامه های درسی آنها قرار گیرد. مثلا اگر سفرهای راهیان نور موضوع انشاء دانش آموزان قرار گیرد، می تواند در دانش آموزان علاقمندی به وجود بیاورد.

علی مرادی با اشاره به سینمای دفاع مقدس در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در میان مردم گفت:

سینمای کشورمان  در این زمینه نقش موثری دارد. کارگردانان و فیلمسازان کشورمان  با ساختن فیلم با موضوع راهیان نور  و پخش آن از تلویزیون و سینما  می توانند شناخت جوانان امروزی را بالا ببرند. همکاری نهاد ها و سازمان ها با فیلمسازان می تواند انگیزه آنها را برای ساخت این فیلم ها افزایش دهد. راهیان نور یک موضوع خاص برای سینمای کشورمان  است که اگر خوب به آنها بها داده شود می توان مخاطبان زیادی به خود  جذب کند.  ..

برادر شهید در پایان خاطر نشان کرد: 

در دوران جنگ چندین بار برای یافتن پیکر مفعود شده برادر شهیدم به مناطق جنگی رفتم اما سرانجام هم موفق نشدیم. بعد از جنگ افتخار حضور در مناطق جنگی را نداشتم ولی خیلی مشتاقم که به مناطق جنگی برای بازدید بروم.

گفتنی است شهید قربانعلی علی مرادی برادر این هنرمند سینما و تلویزیون سال 1367 در دهلران مفعودالاثر شد. به گفته همرزمش، با هم در سنگر خوابیده بودند که دشمن حمله های خود را شروع می کند. از خواب بیدار می شوند و از آن منطقه دور می شوند. موقع بازگشت، این شهید بزرگوار بر اثر اصابت خمپاره از ناحیه دست مجروح می شود.  او را سوار آمبولانس کرده و به بیمارستان می برند اما بعد از آن، هیچ فردی او را ندیده است.

گفتگو: مصطفی قهرمانی

انتهای پیام/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد