ویترین خبر

وب گردی و رصد سایت ها (مصطفی قهرمانی (خبرنگار))

ویترین خبر

وب گردی و رصد سایت ها (مصطفی قهرمانی (خبرنگار))

استفاده از نمادهای شیطانی و صهیونیستی در طراحی های تهران

اختصاصی/وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار)


استفاده از نمادهای شیطانی و


صهیونیستی در طراحی های تهران


وبلاگ مصطفی قهرمانی(خبرنگار): درست آمدید. اینجا تهران است. شهری که بعد از انقلاب سال 1357 منشا ظلم آمریکایی ها و اسرائیلی ها را در این خطه شهید پرور، سوزاند اما با گذشت این همه سال از آن انقلاب با شکوه، استفاده شهرداری از نمادهای شیطانی و صهیونیستی در ساخت برخی اماکن و میادین شهر تهران چه هدفی را دنبال می کند؟



                 میدان انقلاب تهران؟  ؟   ؟ چرا ؟  ؟  ؟  سنگ های زینتی مترو تهران


اینجا خانی آباد نواست


قبل از اینکه شما ادامه متن را بخوانید و یا صحبت های من به ذهن تان جهتی دهد لطفا به عکس زیر نگاه کنید و بگویید شبیه چه چیزی است و بعد ادامه متن را بخوانید.

 

برای اینکه روی نقشه آن را ببینید می توانید روی عکس کلیک کنید

اینجا خانی آبادنو است. خانی آبادنو تهران!!! این را گفتم تا اگر مصر هم  خانی آبادنویی داشته باشد با آن اشتباه نشود.

موضوع چیست؟ موضوع از این قرار است که در سرویس نقشه گوگل عکس های ماهواره ای محله خانی آبادنو (تهران) را نگاه می کردم. وقتی پارک شقایق را نگاه می کردم ناخودآگاه طرح چشمی در وسط پارک به نظرم رسید. مثل اینکه کسی شما را نگاه می کند. برایم جالب شد دقیق تر نگاه کردم. البته عکس در ادامه مطلب قرار می دهم تا خود شما هم نظرتان را بگویید. شاید من خیلی حساس هستم.

 

تازه معنی این ساختمان های کج و کوله ای که در پارک ساخته شده را می فهمم. خیلی برایم سوال بود که اینها چرا اینطور ساخته شده اند. ولی خوب از روی زمین طرح جالب و معنی داری به ذهن نمی رسد. ما هم گذاشتیم به حساب کارهای عجیب و غریب شهرداری ها که یک روز جدول می کند و روز بعد با پتک به جانشان می افتد. شاید حدود 15 سالی از احداث این پارک می گذرد ولی هنوز کاربری این ساختمان ها معلوم نیست. یک روز می گویند نمایشگاه شده، روز بعد یک بخش اداری شهرداری شده، یک روز جانوران خشک شده و .... بطوریکه مثل روز روشن است که کسی که آن رار طراحی می کرده فکر کاربری آن نبوده و مانند این است که می خواسته طرحی بکشد و یا اصطلاحا نقاشی کند. اگر در راهروهای این ساختمان حرکت کرده باشید منظور مرا بهتر می فهمید. از طرف دیگر هم از همه طرف آفتابخور هست و شاید به این دلیل است که کسی نتوانسته در آن دوام بیاورد.

شاید بگویید نه و من خیالاتی شده ام. من هم خودم به قضیه به دیده تردید نگاه می کنم. ولی وقتی دلیل های و نشانه هایی دیگر هم می بینم که این مسئله را تایید کند آن وقت تردید یک ساده لوحی خواهد بود. نمی دانم شاید شما هم در این چند وقته متوجه تب شیطان پرستی و نمادهای آنها شده باشید. سی دی ها و سخنرانی در مورد این گروه ها از جمله فراماسونری، شیطان پرست و... و نمادهایشان دیده و شنیده باشید. و اینکه چقدر علاقمند به استفاده از نماد و نمادگرایی دارند.

من عکسهای دیگری از این ساختمان انداخته ام که در ادامه آنها را قرار داده ام. حتما می دانید که نمادها مصر باستان از جمله نمادهای مورد علاقه این گروه ها هست و از واضح ترین این نماد ها  هرم می باشد. علامتی که حتی روی یک دلاری آمریکای که اغلب مسیحی هستند نیز وجود دارد.

به هرم هایی را بالای این ساختمان ها در عکسهای زیرین دقت کنید. به هر توجیهی به ذهنتان می رسد فکر کنید، سقف شیروانی، نورگیر و ... تمامی آنها بی معنی است و در اینجا نمی تواند کاربرد داشته باشد.

بعضی توجیح نورگیر را برای این هرم ها دارند. اولا این هرم ها با شیشه سبز رنگ که اصلا نوری از آن رد نمی شود ساخته شده اند و از طرف دیگر دقیقا هرم ها در جایی هستند که از بغل ها دیوار ندارد و نور آنجا از هرجای دیگری بیشتر است. توجیه نورگیر اصلا وارد نیست و توجیح شیروانی و ... که خنده دار است. حال یک سوال پیش می آید چرا اینها را اینطور ساخته اند؟ ما چه نسبتی با مصری ها داریم؟ چرا می خواهند بسازند نماد ایرانی نگذاشته اند؟ ما به نماد های مصری چکار داریم؟ این نماد ها چه سنخیتی با ما و محله ما دارد؟ راستش من هم بعد از دیدن این سی دی ها متوجه شدم که این ها نماد این گروه ها هست و همین یکی دوساله برایم جالب شده ولی همانطور که گفتم این ساختمانها حدود 15 سالی است که ساخته شده اند.

وقت احداث این ساختمان ها من با یکی از کسانی که دست اندرکار ساخت پارک بودیم صحبت می کردم که می گفت این پارک یک کپی از پارکی در نیویورک است و قرار است که با اتصال این پارک به پارکهای کمربندی ، در اینجا بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه احداث شود. اما این پروژه هم مثل خیلی از دروغ ها و پروژه هایی که گفته می شود ولی احداث نمی شود و به همت مدیران و برنامه ریزان شهرداری که هر روز عوض می شوند و بعد از هر خواب یک ایده جدید دارند به سرانجام نرسید وگرنه احتمالا تا الان به اسم بزرگترین ابوالهول خاورمیانه  ابوالهول را هم در این پارک می ساختند.

نکته جالب تر دیگر اینکه با یکی از دوستان در مورد همین موضوع در پارک صحبت می کردیم که این طرح را در قسمت بازی کودکان پارک دیدم. به نظر شما شبیه چیست؟

 

من شبیه ترین چیزی را که به این می شناسم معروف به هرم ناقص است و مایاها در آن انسان ها را قربانی و تقدیم خدایانشان می کردند. خیلی دوست دارم توجیح ساخت چنین چیزی را بدانم. شاید من خیلی حساس شده ام و کسی نیست به من بگوید حساس نشو حساس نشو. ولی اینقدر این نشانه ها زیاد است که کنار گذاشتن آنها ساده لوحی است.

البته دیگر در تهران این مطالب عادی شده است. مثلا بصورت اتفاقی طرح میدان انقلاب شبیه ستاره می شود. در ایستگاه متروی ولیعصر عکس تک چشم با 11 مژه روی دیوارها نقش می بندد. ساختمان مجلس بطور اتفاقی شبیه هرم می شود و ...کلی ساختمان دیگر که در اینجا نمی توان به آنها اشاره کرد و خودتان می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل عکس ها و مطالب آن را ببینید.

 

طرح ستاره در میدان انقلاب

 

نماد تک چشم در ایستگاه مترو ولی عصر

نماد تک چشم. جالب اینکه این چشم  11 عدد مژه دارد

 

اما یک طرح دیگری هم در همین منطقه 19 دیده ام که آن هم خیلی جالب است. عکس های آن را می گذارم . این میدان به نام میدان دلجوش در تقاطع خیابان های دلجوش و شقایق  نزدیک خیابان شکوفه عبدل آباد است که عکس آن را نیز در ادامه قرار داده ام.

 

 

چه اصراری به استفاده از این نماد هست. این عکس ها نیز در سرویس نقشه گوگل پیدا کردم. دست عکاسش درد نکند. به قول قدیمی ها انشالله که گربه است.


انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد